Forum technologiczne: poczta XXI wieku 2013
- I edycja
- 27 lutego 2013
- Hotel Sheraton w Warszawie
Raport z konferencji Forum technologiczne: poczta XXI wieku 2013
W konferencji wzięło udział ponad 50 uczestników reprezentujących najważniejsze przedsiębiorstwa z sektora pocztowego, kurierskiego, marketingu bezpośredniego, technologicznego i doradczego.
Celem Forum było przedstawienie i omówienie głównych trendów mobilnych i cyfryzacyjnych w rozwoju rynku usług pocztowych.
W imieniu Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej rozwój e- usług i nowe e-produkty przedstawił Grzegorz Świdwiński, Prezes Zarządu Poczty Polskiej Usługi Cyfrowe Sp. z o.o. Przedstawił m.in. nowy model zautomatyzowanej placówki pocztowej czynnej 24h, system automatycznego nadawania wszelkiego rodzaju przesyłek (w tym listów poleconych i paczek) opłacanych e-znaczkiem, a także usługę neokartka.pl umożliwiającą elektroniczną wysyłkę tradycyjnych kartek okolicznościowych.
Strategię produktową największego alternatywnego operatora pocztowego Inpost-u przedstawił jego założyciel i Prezes Zarządu – Rafał Brzoska. Omówił nowe produkty operatora w zakresie poczty hybrydowej (PowerPost), obsługi sektora e-commerce (paczkomaty 24h) oraz projektowane zautomatyzowane punkty pocztowo-finansowe.
Analizę głównych trendów i kierunków rozwoju mobilnych usług pocztowych i kurierskich przedstawił Maciej Klimek, ekspert rynku pocztowego w firmie Deloitte Business Consulting S.A.
W części technologicznej konferencji zaproszeni goście z zagranicy przedstawili doświadczenia ze współpracy dostawców technologii z wiodącymi operatorami pocztowymi na świecie.
Menachem Diamantstein z Motoroli przedstawił rozwiązania mobilne dedykowane operatorom pocztowym i kurierskim sprawdzone w działalności takich operatorów, jak USPS, FedEx, UPS czy DHL.
Matthew Parker z Zebra Technologies przedstawił produkty i rozwiązania mobilne wspomagające funkcjonowanie okienek pocztowych, placówek pocztowych samoobsługowych, rozdzielni i sortowni oraz rozwiązania auto-id wspierające pracę firm pocztowych.
Na zakończenie konferencji prelegenci dyskutowali o przyszłości rynku pocztowego i kierunkach jego rozwoju w trakcie panelu dyskusyjnego pt. „E-usługi i mobilność – trendy technologiczne na światowym rynku pocztowym i kurierskim”.
Partnerami konferencji byli: Zebra Technologies oraz Motorola.