Forum technologiczne: poczta XXI wieku 2013

  • I edycja
  • 27 lutego 2013
  • Hotel Sheraton w Warszawie
← Wróć do listy Pobierz raport (PDF)

Raport z konferencji Forum technologiczne: poczta XXI wieku 2013

W konferencji wzięło udział ponad 50 uczestników reprezentujących najważniejsze przedsiębiorstwa z sektora pocztowego, kurierskiego, marketingu bezpośredniego, technologicznego i doradczego.

Celem Forum było przedstawienie i omówienie głównych trendów mobilnych i cyfryzacyjnych w rozwoju rynku usług pocztowych.

W imieniu Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej rozwój e- usług i nowe e-produkty przedstawił Grzegorz Świdwiński, Prezes Zarządu Poczty Polskiej Usługi Cyfrowe Sp. z o.o. Przedstawił m.in. nowy model zautomatyzowanej placówki pocztowej czynnej 24h, system automatycznego nadawania wszelkiego rodzaju przesyłek (w tym listów poleconych i paczek) opłacanych e-znaczkiem, a także usługę neokartka.pl umożliwiającą elektroniczną wysyłkę tradycyjnych kartek okolicznościowych.

Strategię produktową największego alternatywnego operatora pocztowego Inpost-u przedstawił jego założyciel i Prezes Zarządu – Rafał Brzoska. Omówił nowe produkty operatora w zakresie poczty hybrydowej (PowerPost), obsługi sektora e-commerce (paczkomaty 24h) oraz projektowane zautomatyzowane punkty pocztowo-finansowe.

Analizę głównych trendów i kierunków rozwoju mobilnych usług pocztowych i kurierskich przedstawił Maciej Klimek, ekspert rynku pocztowego w firmie Deloitte Business Consulting S.A.

W części technologicznej konferencji zaproszeni goście z zagranicy przedstawili doświadczenia ze współpracy dostawców technologii z wiodącymi operatorami pocztowymi na świecie.

Menachem Diamantstein z Motoroli przedstawił rozwiązania mobilne dedykowane operatorom pocztowym i kurierskim sprawdzone w działalności takich operatorów, jak USPS, FedEx, UPS czy DHL.

Matthew Parker z Zebra Technologies przedstawił produkty i rozwiązania mobilne wspomagające funkcjonowanie okienek pocztowych, placówek pocztowych samoobsługowych, rozdzielni i sortowni oraz rozwiązania auto-id wspierające pracę firm pocztowych.

Na zakończenie konferencji prelegenci dyskutowali o przyszłości rynku pocztowego i kierunkach jego rozwoju w trakcie panelu dyskusyjnego pt. „E-usługi i mobilność – trendy technologiczne na światowym rynku pocztowym i kurierskim”.

Partnerami konferencji byli: Zebra Technologies oraz Motorola.