- Arvato Services Polska (Oddział Bertelsmann Media Sp. z o.o.)
- Comarch S.A.
- CTRL System Sp. z o.o.
- DHL Express Poland Sp. z o.o.
- DPD Polska Sp. z o.o.
- DTA Sp. z o.o.
- Ernst&Young Sp. z o.o. Corporate Finance sp.k.
- Esri Polska Sp. z o.o.
- Euro-Locks Sp. z o.o.
- Forum Przewoźników Ekspresowych
- Gide Tokarczuk Grześkowiak
- InPost S.A.
- Instytut Pocztowy
- KPMG Advisory
- Lietuvos Pastas AB (Litwa)
- LP Express (Litwa)
- Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
- Metro Group Advertising Polska Sp. z o.o.
- NVS Group Sp. z o.o.
- Ogólnopolski Związek Pracodawców Niepublicznych Operatorów Pocztowych
- Oliver Wyman (Niemcy)
- Orange Polska S.A.
- Poczta Polska S.A.
- Poczta Polska Usługi Cyfrowe Sp. z o.o.
- Polska Grupa Pocztowa S.A.
- Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A.
- Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB
- Postdata S.A.
- PostMaster Sp. z o.o.
- PwC Polska Sp. z o.o.
- P 4 Sp. z o.o.
- Ruch S.A.
- Sick Sp. z o.o.
- Sky Post and Logistics Sp. z o.o.
- Slovenska Posta (Słowacja)
- Speedmail Sp. z o.o.
- Strategia Group (Wielka Brytania)
- UPS Polska Sp. z o.o.
- Urząd Komunikacji Elektronicznej
- WRH Global Polska Sp. z o.o.
- Zebra Technologies Sp. z o.o.
Rynek usług pocztowych w Polsce 2015
- XI edycja
- 23 września 2015
- Hotel Courtyard by Marriott w Warszawie
Raport z konferencji Rynek usług pocztowych w Polsce 2015
Honorowy patronat nad konferencją sprawowała Pani Magdalena Gaj, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Wystąpienia otwierające konferencję wygłosili Pan Karol Krzywicki, Zastępca Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz Pan Marcin Wójtowicz, Dyrektor Departamentu Poczty w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji.
W konferencji wzięło udział 122 uczestników (w tym 37 Prezesów, Wiceprezesów i Członków Zarządu) reprezentujących 40 przedsiębiorstw z Polski i Europy
Platynowym Partnerem Konferencji była Poczta Polska S.A., Złotym Partnerem Konferencji był InPost S.A., a Brązowym Partnerem Zebra Technologies.
Konferencja objęta była patronatem Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB.
Główne tematy konferencji:
- Uwolniony rynek pocztowy w Polsce wobec wyzwań cyfryzacji oraz konkurencyjności;
- Regionalny rynek pocztowy i kurierski (Europa Centralna i Wschodnia) wobec wyzwań rozwoju cross border e-commerce;
- Europejski jednolity rynek dostaw – wyzwania ekonomiczne, logistyczne i regulacyjno-prawne;
- Strategie rządu i regulatora wobec Poczty Polskiej S.A. oraz rynku usług pocztowych;
- Najważniejsze przetargi na krajowym rynku pocztowym – uwarunkowania i wyzwania;
- Strategie rozwoju Poczty Polskiej i InPost wobec wyzwań regionalizacji i globalizacji rynku dostaw;
- Nowe źródła przychodów i nowe usługi operatorów pocztowych i paczkowych na świecie w erze cyfryzacji;
- Trendy i innowacje w zakresie rozwoju sieci pocztowych – jak zwiększyć przychody i produktywność sieci;
- Cross-border e-commerce – synergia operatorów logistycznych i firm e-commerce;
- Cyfryzacja usług pocztowych. E-usługi i poczta hybrydowa w ofercie operatorów pocztowych;
- Odpowiedź na wyzwania ostatniej mili – paczkomaty, service pointy, automatyzacja, strefy samoobsługowe;
- E-administracja w ofercie operatorów pocztowych;
- Trendy mobilne i nowe technologie w rozwoju nowoczesnych usług pocztowych i kurierskich;
- Rozwój usług bankowych i finansowych w ofercie operatorów pocztowych;
- Nowe usługi, nowe modele biznesowe i innowacje na rynku paczek;
- Kierunki rozwoju konkurencyjnego rynku pocztowego w Europie i na świecie;
- Trendy i nowe modele biznesowe na rynku marketingu bezpośredniego;
- Innowacje usprawniające działanie logistyki pocztowej, kurierskiej i dystrybucyjnej.